Diabetes

Příčinou cukrovky je nedostatek hormonu slinivky břišní - inzulínu (diabetes I. typu), nebo jeho nízká účinnost (diabetes II. typu).

Cukrovka I. typu se projeví většinou v dětství, cukrovka II. typu naopak v dospělosti a ve velké míře k jejímu rozvoji přispívá:

  • dlouhodobý nedostatek pohybu
  • nesprávný jídelníček (obsahující nadbytek nasycených tuků a jednoduchých cukrů)
  • obezita

Mezi hlavní příznaky patří: zvýšená hladina cukru v krvi, zvýšené močení, zvýšený pocit žízně, suchost v ústech, únava. Rozvoj onemocnění je postupný a pacient často neví, že trpí cukrovkou.

Velice zákeřné jsou komplikace cukrovky - postihují oči, ledviny, nervový systém a drobné cévy (především na dolních končetinách), kde může dojít až k odumírání tkání a následné amputaci. Při nedodržení všech pravidel komplikace cukrovky velmi snižují kvalitu života.

Diabetes - Články Světa zdraví NATUREN - Ústí nad Labem

Cukrovka je onemocnění, které lze správným režimem dostat pod kontrolu!

Vhodný jídelníček

  • jíst pravidelně malé dávky a nepřejídat se
  • zařadit komplexní (celozrnné) sacharidy: celozrnné obiloviny, ovesné vločky, pšeničné klíčky, rýži natural, jáhly, pohanku, quinou, kuskus, celozrnnou špaldovou mouku, luštěniny, zeleninu
  • libové maso a nízkotučné výrobky: libové hovězí maso, tofu, nízkotučné sýry a tvarohy do 30% tuku v sušině, kysané mléčné výrobky - kefír, jogurt (do cca 3% tuku), rybí maso a mořské plody
  • prospěšné tuky - rybí tuk (mořské ryby 2x týdně), kvalitní rostlinné oleje lisované za studena (panenské) - olivový, řepkový, lněný; semínka a ořechy různých druhů
  • dostatečné množství vlákniny (snižuje glykemický index potravin a nenutí tělo používat inzulín) - zelenina, v menší míře ovoce, luštěniny a celozrnné výrobky, knäckebrotty
  • zdroje chromu: brokolice, ořechy, ústřice, obiloviny, rebarbora, droždí
  • pitný režim podle váhy - cca 2,5 - 3 litry tekutin denně

Co zcela vyloučit

  • jednoduché cukry: cukr (bílý i třtinový), med, sušené ovoce i ostatní sladidla
  • slazené nápoje, limonády a ovocné džusy
  • potraviny s vysokým glykemickým indexem, zejména sladkosti a bílé pečivo
  • potraviny s velkým procentem živočišného tuku: máslo, slanina, sádlo, skryté tuky: v tučném mase, uzeninách, tučných sýrech a smažených výrobcích
  • alkohol
  • větší množství soli

Které doplňky pomohou?

  • FamilyIn - dodá do organismu denní dávky vitamínů a minerálních látek. Přitom je nízkokalorický a dobře poslouží jako náhrada jídla. Obsahuje navíc látku PinnoThin, která omezuje vznik chuti na sladké a pomáhá tak zvládnout správný jídelníček.
  • InThermo - svým účinkem pomáhá nastartovat spalování a urychluje redukci váhy. Snížení obezity má pozitivní vliv na zvládnutí onemocnění.



Objednejte se na konzultaci s výživovým specialistou

Fotogalerie

Certifikát o kalibraci tělesného analyzátoru TANITA

Víte, že ...

... klienti již zhubli pod vedením výživových specialistů Světa zdraví v Ústí nad Labem již 7.989 kg a celkem na všech pobočkác Světa zdraví již 419.600 kg?

RNDr. Petr Fořt, CSc. - Autor mětody Komplexní nutriční typologie 

TOPlist